Saturday, February 6, 2010

ယူနီဆက္ဖ္က ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး လုပ္ေဆာင္




ေသာၾကာေန႔၊ ေဖေဖၚဝါရီလ ၀၅ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၁၄ မိနစ္ .

မဇိၩမ (ခ်င္းမုိင္) ။     ။ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္းပညာသင္ၾကား ေရးကို ကုလသမဂၢ ကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအဖြဲ႔ (ယူနီဆက္ဖ္) ႏွင့္ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနတို႔က ၿမိဳဳ႔နယ္ ၁၂ ၿမိဳ႔ နယ္တြင္ လုပ္ေဆာင္လ်ွက္ရွိသည္။

ယင္းပူးတြဲအစီစဥ္ကို ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ပဲခူး၊ ျပည္၊ က်ဳိက္ထို၊ စစ္ေတြ၊ ပုသိမ္၊ လပြတၱာ၊ ဘုိကေလး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ကၽြန္း၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ေကာ့မႉး၊ သပိတ္က်င္း၊ ေပါက္ တို႔တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေန ၿပီး  ၂ ႏွစ္ ၾကာမည္ ျဖစ္သည္။

“ကေလးေတြကို (အခ်က္အလက္) ေကာက္လုိက္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီကေလးေတြထဲကေန က်မတို႔စီမွာ ဘယ္ႏွစ္ ေယာက္ေလာက္ဝင္လဲ စုလုိက္တာေပါ့။ သူတုိ႔အဆင္ေျပမယ့္ အခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းဖြင့္ေပးပါ တယ္” ဟု အေျခခံ ပညာေရးဦးစီးဌာန အရာရွိက မဇိၩမကုိ ေျပာသည္။

ေက်ာင္းျပင္ပ အစီအစဥ္မွ ေအာင္ျမင္ေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ အလယ္တန္းပညာ ဆက္လက္သင္ယူခြင့္ ျပဳမွာျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စာတတ္ေျမာက္သူ ဦးေရ ၈၈ ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း မူလတန္းအဆင့္ တပုိင္းတစျဖင့္ ေက်ာင္းထြက္သြားသူ အနည္းဆံုး ၅၅ ရခုိင္ႏႈန္း ရွိသည္ဟု UNICEF အစီရင္ခံစာ တခုက ေဖာ္ျပထားသည္။

ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့သည့္ ကေလးငယ္မ်ား ပေပ်ာက္ရန္ ရည္ရြယ္သည့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ားလည္း သင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း UNICEF အရာရွိတဦးထံမွ သိရသည္။

သီးသန္႔သင္႐ိုးသံုးမည္ျဖစ္ၿပီး အသက္ ၁၀-၁၄ ႏွစ္အရြယ္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မူလတန္းတဝက္တ ပ်က္ျဖင့္ မိဘမ်ားကို ကူေနရသည့္ ကေလးမ်ားကို ရည္ရြယ္သည္။

အဆင့္ ႏွစ္ဆင့္ခြဲထားကာ ၃ တန္း ေအာက္ကုိ အဆင့္ ၁၊ ၃ တန္းႏွင့္ ၄ တန္းကို အဆင့္ ၂ သတ္မွတ္ထား သည္ဟု ပညာေရးဦးစီးဌာနက မဇိၩမကုိ ေျပာသည္။

အဆင့္ ၁ တြင္ သင္တန္းသားဦးေရ ၁၃၇၈ ဦးရွိ၍ အဆင့္ ၂ တြင္ ၉၅၈ ဦး၊ ဆရာဦးေရ ၁၉၄ ဦး၊ ၾကီးၾကပ္သူ ၂၀ ဦး ရွိပါၿပီး ပံ့ပိုးသူ ၆၂၉ ဦး လ်ာထားေၾကာင္း စစ္အစိုးရက ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံအေျခစုိက္ ေရႊ႕ေျပာင္းပညာေရး အစီအစဥ္တခုမွ တာဝန္ရွိသူ ဆရာဦးသိန္းဝင္းကမူ စစ္အစိုးရအ ေနျဖင့္ ကေလးမ်ားေက်ာင္းထြက္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကိုလည္းေလ့လာရန္ လိုအပ္သည္ဟုသံုးသပ္ သည္။

“ကေလးေတြ ေက်ာင္းမထြက္ေအာင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ဘာေတြ ျဖည့္ဆည္းေပးမွာလဲ။ ဘယ္လုိအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေပးမလဲဆုိတဲ့ အပုိင္းက ပုိၿပီးေတာ့ အေရးၾကီးတယ္” ဟု သူက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ 
.

ဓါတ္ပံုကို  www.naturalsciences.org  မွယူသံုးပါတယ္

No comments:

Post a Comment