Sunday, February 7, 2010

ေဒါနေတာင္တန္း ေသာင္းရင္းကမ္းနဲ႔ ေက်ာင္းသာသူပုန္










 


“တပ္စိတ္ ၃ ေရွ႕တန္းထြက္ဖို႔ ျပင္ထား”

တပ္ခြဲမႈးက တပ္စိတ္မူးကို ေျပာလုိက္တဲ့အသံကို က်ေနာ္ပုခက္ထဲက ၾကားလုိက္ရပါတယ္။ က်ေနာ္စိတ္ထဲ မွာ ေရွ႕တန္းထြက္ရခ်ည္ ေသးရဲ႕လို႔ ပီတိျဖစ္လို႔ေပါ့….

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္တန္းစခန္းလို႔ေျပာလုိ႔ရတဲ့ ေနရာကေတာ့ ေသာင္းရင္းျမစ္ကမ္းပါးမွာပါ။ ဟိုဘက္ကမ္း က ထိုင္းႏုိင္ငံ သည္ဘက္ကမ္းကျမန္မာႏိုင္ငံေပါ့။ ရန္သူ (န၀တ) တပ္ေတြရွိတဲ့ေနရာနဲ႔ နာရီ၀က္ခရီးပဲရွိပါ တယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေဘးဘယ္ညာမွာေတာ့ K.N.U တပ္ဖြဲ႔ေတြရဲ႕ေနရာေတြေပါ့။ 

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စခန္းကုန္းေလးဟာ... ေတာ္ေတာ္သာယာပါတယ္။ ျခင္းကြင္း၊ အလံကြင္းနဲ႔ အားလံုးအမွတ္ရ ေနမယ့္ အမႈ (ေခၚ) ကိုခင္စိုး နာမည္ေပးခဲ့တဲ့ မုန္ယိုစင္လို႔ေခၚတဲ့ စခန္းကုန္းေလးရဲ႕အလယ္မက်တက်မွာ ေမ်ာက္ငိုပင္ႀကီး ၃ ပင္ကို အေျချပဳေဆာက္ထားၿပီး ေသာင္းရင္းျမစ္ ထိုင္းဘက္ျခမ္းကို မ်က္ႏွာျပဳထားတဲ့ ၀ ရန္တာလိုစင္ေလးပါ။

 ဖက္ထိပ္၊ ေဘာလံုးကန္၊ ျခင္းလံုးခတ္၊ ေရခ်ဳိးလို႔အၿပီးမွာ သည္မုန္ယိုစင္ေလးကို ေရေႏြး ခြက္ကိုယ္စီနဲ႔ရဲ ေဘာ္ေတြ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ လူစံုၿပီဆိုရင္ေတာ့ဂစ္တာတလံုးနဲ႔ တီးတဲ့သူကလည္း တီးခ်င္းသလိုတီး ဆိုတဲ့သူကလည္း ဆိုခ်င္သလိုဆို (မ်ားေသာအား ျဖင့္အားလံုး၀ိုင္းေအာ္ ၾကတာမ်ားပါတယ္) တခါတေလ လည္းကီးၿငိၿပီးနားေထာင္လို႔ ေကာင္းသြားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ 

ထိုင္းဘက္ျခမ္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔စခန္းနဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးမက်တက်မွာ ေစ်းဆိုင္ငယ္ေလး ၂ ဆိုင္ရွိပါ တယ္။ အဲဆိုင္၂ ဆိုင္စလံုးမွာ မူကေနာ္ (အပ်ိဳမ) တေယာက္စီရွိပါတယ္။ မူကေနာ္ေတြ ၾကားလား မၾကား လားေတာ့မသိ ဒီဘက္ကမ္းကေန ဖိုသံေပးရတာေတာ့ အေမာေပါ့။


ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းရင္း နဲ႔ေရွ႕တန္းထြက္ဖို႔ရက္ကိုေမွ်ာ္ၾကပါတယ္။ေရွ႕တန္း ထြက္ရမယ္ဆိုရင္ လည္းေပ်ာ္ၾကပါတယ္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရွ႕တန္းထြက္ရင္အေတြ႔ အၾကံဳေတြရသလို လူထုနဲ႔လည္းထိ ေတြ႔ရတာမို႔ ဘယ္ရဲေဘာ္ကိုေမးေမး ေရွ႕တန္း ထြက္ခ်င္တဲ့သူေတြခ်ည္း ပါပဲ။


သိပ္မၾကာလိုက္ပါဘူး က်ေနာ္တို႔တပ္စိတ္ ၃ ရဲ႕ တပ္စိတ္မွဴးက တပ္စိတ္မွာရွိတဲ့ရဲေဘာ္ေတြကို ေရွ႕တန္း ထြက္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုအပ္တာေတြျပင္ဆင္ထားဖို႔ လာေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ခ်ပ္၀တ္တန္ ဆာ၊ မွတ္စုစာအုပ္၊ ဖတ္ခ်င္မွတ္ခ်င္တဲ့အိပ္ေဆာင္ စာအုပ္ငယ္အခ်ဳိ႕ကို ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔တပ္ရင္း မွာခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတာ တခုရွိပါတယ္။ အဲတာကတာ၀န္ပဲရွိၿပီး ရာထူးမရွိတာပါပဲ။ နား႐ႈပ္ သြားၿပီလား... ဒီလိုပါ။ ငါတပ္ရင္းမွဴး၊ ငါတပ္ခြဲမွဴးဆိုၿပီး ရဲေဘာ္ေတြကို အထာႀကီးနဲ႔ဆက္ဆံတာမရွိပဲ။ ညီအ ကိုလို၊ သူငယ္ခ်င္းလို႔ ဆက္ဆံမႈပံုမ်ဳိးရွိတာကိုေျပာတာပါ။

တခါတေလ ရိကၡာေငြအစဥ္ေျပလို႔ျဖစ္ေစ ေမြးျမဴေရးတာ၀န္ခံက သေဘာေကာင္းလို႔ျဖစ္ေစ ဒါမွမဟုတ္ ခုလို ေရွ႕တန္းထြက္ခါနည္းနဲ႔ ေရွ႕တန္းကျပန္ေရာက္တဲ့ေနမ်ဳိးေတြမွာၾကက္သားဟင္းလို မ်ဳိးအသားဟင္းတမ်ဳိးမ်ဳိး ခ်က္ေလ့ရွိပါတယ္ အဲလိုေနမ်ဳိးေတြမွာ က်ေနာ္တို႔တပ္ရင္းရဲ႕  ထူးျခားမႈေလးကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဗိုလ္ႀကီးအတြက္ဆိုတာမ်ဳိး အသဲအျမစ္စတဲ့ ေကာင္းေကာင္းေတြကို ဦးဖယ္တာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ အဲလိုေျပာလုိ႔ ဂါ၀ရတရားမရွိဘူး မထင္လိုက္ပါနဲ႔ ဒီလိုပါ…..

တပ္ရင္းမွဴးအပါအ၀င္ စခန္းရွိရဲေဘာ္ အေရအတြက္အတိုင္း ဟင္းပုဂံေတြထဲကို အညီအမွ်စာဖိုမွဴးက စေကး ထည့္ေပးပါတယ္။ စေကးထည့္ေပးၿပီးသြားရင္ေတာ့ ကင္းက်တဲ့ရဲေဘာ္ကလြဲရင္းအားလံုးနီးပါးစာဖိုကိုေရာက္ လာၾကပါတယ္။

ရဲေဘာ္တေယာက္က စာဖုိကိုေက်ာခိုင္ထားၿပီး စာဖိုမွဴးကဟင္းခြက္တခြက္ကို ေျမႇာက္ကိုင္လုိက္ၿပီး “ဒါဘယ္ သူ႔အတြက္လည္း”  လို႔ေအာ္လိုက္ရင္ ေက်ာခိုင္းထားတဲ့ရဲေဘာ္က တပ္ရင္းမွဴး၊ တပ္ခြဲမွဴး စသျဖင့္တပ္ရင္း မွာရွိတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕နာမည္ေတြကို သူ႔ပါးစပ္ထဲရွိရာကို ျပန္ေအာ္ေပးရပါတယ္။ ကိုယ္က်တဲ့ဟင္းခြက္ကိုယ္ စား စာဖိုမွဴးက...အညီအမွ်ခြဲထားေပမယ့္ ဟိုခြက္ပိုတယ္သည္ခြက္ပိုတယ္မရွိေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးတန္းတူ စားရတာပါ။

တေခါက္လည္း အဲလိုအသားဟင္းခ်က္တဲ့ေန႔မ်ဳိးမွာစာဖိုမွဴးက င႐ုုပ္ဆံုႀကီးကိုေျမႇာက္ၿပီး  “ဒါဘယ္သူ႔အတြက္ လည္း” လို႔ ေအာ္လိုက္ေရာ။ ေက်ာခိုင္းထားတဲ့ ရဲေဘာ္ကလည္း သူမွမျမင္ရတာ “တပ္ရင္းမွဴး” လို႔ျပန္ေအာ္ ေတာ့ အားလံုးတ၀ါး၀ါးနဲ႔ ပြဲက်သြားပါေတာ့တယ္။

မၾကာခင္မွာပဲ က်ေနာ္တို႔တပ္စိတ္ေရွ႕တန္းထြက္ရပါတယ္ေဒါနေတာင္တန္းႀကီးကို တက္လိုက္၊ ဆင္းလိုက္၊ လွ်ဳိေတြကိုျဖတ္လိုက္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔သြားခ်င္တဲ့လူထုဆီကိုမေမာႏိုင္၊ မပန္းႏိုင္ေပါ့အမ်ားေသာအားျဖင့္က်ေနာ္ တို႔ထိေတြ႔ရတယ္ လူထုဟာကရင္ လူမ်ဳိးေတြမ်ားပါတယ္။ န၀တရဲ႕ယုတ္မာလွတဲ့ စစ္ဆင္ေရးေတြေၾကာင့္ အေျခခံ႐ိုးသား ၿပီးလူမႈေရးစိတ္ဓါတ္ျမင့္မားလွတဲ့ ကရင္လူမ်ဳိးေတြဟာ (မ်ားေသာအားျဖင့္) ဗမာဆိုအသံ ေတာင္မၾကားခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး။

က်ေနာ္တို႔ တပ္စိတ္...ေရွ႕တန္းလို႔ေခၚတဲ့ K.N.U တပ္မဟာ (၇) တပ္ရင္း (၁၉) ပုိင္ ဂြင္ထဲကိုေရာက္တယ္ ဆိုရင္ပဲနယ္ေျမခံအဖြဲအစည္ျဖစ္တဲ့ K.N.U တပ္ရင္း (၅) ကိုဆက္ သြယ္ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကတပ္ ရင္း (၅) ရဲ႕တပ္ရင္းမွဴးက ဗိုလ္မွဴးတပ္မေတာ္ (ယၡဳၿငိမ္းခ်မ္းေရး) နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီးေရွ႕တန္းရြာေတြကို စစ္ ေၾကာင္းလွည့္ရပါတယ္။ ဟုိရြာ၀င္ သည္ရြာထြက္နဲ႔ စစ္ေၾကာင္းနားတဲ့ အခါနားရင္းေပ့ါ။


တရက္ေတာ့ ဗိုလ္မွဴးတပ္မေတာ္ရဲ႕ ရြာျဖစ္တဲ့ တာကရား (ေခၚ) ပိတခတ္ရြာမွာ စစ္ေၾကာင္းနားပါတယ္။ ရြာကေတာ့ရြာႀကီးပါ အိမ္ေျခ ၃၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီးရြာရဲ႕အလယ္ေလာက္မွာ ေခ်ာင္းတေခ်ာင္းရွိပါတယ္။ ေခ်ာင္းသည္ဘက္ကမ္းက ခရစ္ရန္ဘာ သာ၀င္ေတြေနၿပီး ဟိုဘက္ကမ္းမွာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြေနပါ တယ္။ ႏွစ္ဖက္လံုးကကရင္လူမ်ဳိးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထူးျခားတာကဘာသာမတူပဲတရြာတည္းေနၿပီးပဋိပကၡ ျဖစ္တယ္လို႔ တခါမွမၾကားဖူးျခင္းပါ။

က်ေနာ္တို႔တပ္စိပ္ပါတဲ့ စစ္ေၾကာင္းက ဗုဒၶဘာသာေတြေနတဲ့ ဘက္ျခမ္းမွာ နားရပါတယ္။ ရြာထဲကိုေရာက္ ေရာက္ခ်င္းပဲ ကိုယ့္တပ္စိတ္ကိုသတ္မွတ္ေပးတဲ့အိမ္မွာ စားဖုိတာ၀င္က်တဲ့ ရဲေဘာ္ ၂ ေယာက္နဲ႔၀န္ထမ္းက ထၼင္းခ်က္ဖို႔ျပင္ဆင္သလို က်န္တဲ့ရဲေဘာ္ေတြကို တပ္ခြဲမွဴးနဲ႔ တပ္စိပ္မွဴးက ေန႔ကင္း၊ ညကင္း စတာေတြတာ ၀န္ခြဲေပးပါတယ္။

အားလံုးအၿပီးမွာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အပ်ဳိမလွည့္ေၾကာင္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ဒါနလို႔ေခၚတဲ့ရဲေဘာ္ ကေတာ့ ေနရာခ်ထားတဲ့အိမ္မွာပဲ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ေအာက္မွာေတာ့မူကေနာ္၂ ေယာက္ေျခနင္းဆံုနဲ႔ ဆန္ဖြတ္ေန ၾကပါတယ္။


က်ေနာ္လည္း ဒါနကိုအေဖၚစပ္ၿပီး “ဒါနလာကြာမူကေနာ္ေတြကို ၀ိုင္းလုပ္ေပးၾကရေအာင္” လို႔ အေဖၚစပ္ လုိက္ပါတယ္။ ဒါနက ကရင္လူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ကရင္လိုလည္း တတ္ပါတယ္။သူ လည္းသေဘာတူၿပီး က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္အိမ္ေအာက္ကိုဆင္းၿပီး ဆန္ဖြတ္ေနတဲ့အပ်ဳိမ ၂ ေယာက္ကို၀ိုင္းလုပ္ေပးဖို႔ ျပင္ပါတယ္။ အဲမွာအိမ္ ရွင္ျဖစ္တဲ့ မူကေနာ္က ကရင္လိုလွမ္းေျပာပါတယ္ က်ေနာ္ကနားမလည္ပါဘူး။ ဒါနက “လာကြာကိုယ့္ဘာ သာေအးေအး ေဆးေဆးနာေနၾကတာေပါ့ သူတို႔ကို ၀ိုင္းမလုပ္ေပးနဲ႔ေတာ့” တဲ့။ က်ေနာ္လည္း ဘုမသိဘမ သိ နဲ႔ အိမ္ေပၚျပန္တက္ခဲ့ပါတယ္။

အိမ္ေပၚေရာက္ေတာ့မွ ဒါနေျပာျပတာက “ေကာင္မေလးက ေျပာတယ္ကြမင္းစိတ္ေတာ့ မခုပါနဲ႔သူေျပာ တာ ဗမာေထာင္းေပးတဲ့ ဆန္ကိုမစားဘူးတဲ့ကြ အဲတာေၾကာင့္ မင္းကိုနားမယ္လို႔ ေျပာလုိက္တာ” က်ေနာ့္ ရင္ညထဲ မွာေအာင့္သြားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တကိုယ္ရည္လြတ္လပ္မႈေတြ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အသက္ေတြေပး ဆပ္ၿပီးတုိုက္ပြဲ၀င္ေနတာ သူတို႔အတြက္လည္းပါတယ္ဆိုတာ ေျပာျပခ်င္လိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္က်ေနာ္မွကရင္ လုိမတတ္တာေလ။

က်ေနာ္တို႔လည္း ေရွ႕တန္းထြက္လိုက္၊ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္လိုက္၊ ကမ္းနားလို႔ေခၚတဲ့ ေသာင္း ရင္းကမ္းေဘးက စခန္းကိုျပန္တက္လိုက္။ ဘဲကေလာ့လို႔ေခၚတဲ့ ကန္႔ထဲကိုသြားလည္လိုက္နဲ႔ ႏွစ္ေတြတႏွစ္ၿပီး တႏွစ္လည္ပတ္ ေနခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကိုေတာ့ က်ေနာ္မေမ့ပါဘူး ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ ကရင္စကားကိုရေအာင္ သင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တပ္ရင္းမွာ ကရင္လူမ်ဳိး ရဲေဘာ္ေတြဆီကသင္လိုက္၊မဟာ မိတ္ေတြဆီမွာ သင္လုိက္ရြာသားေတြဆီကသင္လုိက္နဲ႔ ကရင္စကားကိုထၼင္းစား၊ ေရေသာက္ ေျပာတတ္လာ ပါတယ္။

၂၀၀၃ ႏွစ္လည္ပိုင္းေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္ကိုလက္ေထာက္ေဆးမွဴးအျဖစ္ တပ္ရင္းက တာ၀န္ေပးပါတယ္။ တပ္ရင္းရဲ႕ေဆးမွဴး ျဖစ္တဲ့ ကိုဖိုးစီနဲ႔ အတူေရွ႕တန္းကရြာေတြကို လွည့္လည္ၿပီး ေဆးကုေပးရပါတယ္။ ၁၂ ေအာက္ကေလးေတြကို ကာကြယ္ေဆးတိုက္။ အရပ္လက္သည္ေတြကို သင္တန္းေပး၊ ရြာေတြမွာရွိတဲ့အပ္ ပုန္းေတြကို သင္တန္းေပးစတာေတြနဲ႔ လည္ပတ္ေနခဲ့ပါတယ္။ 

တရက္ေတာ့ မိုးသည္းသည္းနဲ႔ ည ၂ နာရီေလာက္မွာ က်ေနာ္တို႔တည္းတဲ့ အိမ္ကိုရြာသား ၃ ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။အေၾကာင္းကေတာ့အဘြားႀကီးတေယာက္ အဖ်ားတက္ရင္းကသတိလစ္သြားလို႔ေက်ာင္း သားအဖြဲ႔ကေဆးမွဴး ဒီအိမ္မွာတည္း တယ္ဆိုလို႔ ေဆးမွဴးလာပင့္တာပါ။


က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း တိုင္ပင္ၾကပါတယ္ ဘယ္သူလုိက္သြားမလဲေပါ့။ က်ေနာ့္နဲ႔ အတူေနတဲ့ တပ္ရင္း (၅) က ဆရာခ်စ္က “ဆရာပဲသြားလုိက္ေပါ့ က်ေနာ္ ဒီေဆးျခင္း ေတြကိုေစာင့္ေနလိုက္မယ္” လို႔ ေျပာေတာ့ က်ေနာ္လည္း လိုအပ္တဲ့ေဆးေတြနဲ႔ အျခားလိုအပ္တာေတြကို ေက်ာပိုးအိတ္ထဲထည့္ၿပီ လာေခၚတဲ့ ရြာသား ၃ ေယာက္နဲ႔မိုးကာျခံဳၿပီး လုိက္သြားလိုက္ပါတယ္။

မိုးသည္းေတာ့ ေခ်ာင္းေရေတြကလည္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ေပါ့ က်ေနာ္တို႔ ၄ ေယာက္လည္း ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔လူ နာအိမ္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္သြား ၾကပါတယ္။ လူနာက အေရးႀကီးတယ္မဟုတ္လား။

လူနာအိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ အဘြားႀကီးက သတိလစ္ၿပီးကေယာင္ကတမ္းေတြ ေအာ္ေနပါတယ္။ ကိုယ္ပူခ်ိန္ တိုင္းၾကည့္ေတာ့ လားလား အပူက သာမိုမီတာကိုေဖာက္ထြက္ေတာ့မယ္။ ဒါနဲ႔က်ေနာ္လည္းလူနာရွင္ကို ေခၚၿပီး လူနာကိုေရပတ္တိုက္ဖို႔ ျပင္ခိုင္းၿပီး ခ်က္ခ်င္းေရပတ္တိုက္ပါတယ္။ 

ေရပတ္တိုက္ၿပီးတာနဲ႔ ငွက္ဖ်ားပိုး စစ္တဲ့ ပါရာခ်ပ္ေလးနဲ႔ ေသြးေဖာက္စစ္လိုက္ေတာ့ ထင္တဲ့အတိုင္းပဲဒင္း malaria PF (ငွက္ဖ်ား) ပဲ။ ကြီနင္းအလံုး ႀကီးခ်ိတ္လိုက္တယ္ အျခားလိုအပ္တာေတြလုပ္လို႔ အၿပီး နာရီၾကည့္လုိက္ေတာ့ နံနက္ ၄ နာရီ။ လူနာလည္းအဖ်ားက်ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳဳက္ၿခိဳက္အိပ္ေမာက်လို႔ စိတ္ခ်ရတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွ က်ေနာ္လည္း နားရပါတယ္။

အဲေတာ့မွပတ္၀န္းက်င္ကို သတိထားမိတယ္။ ပထမလူနာကိုမဲေနေတာအနားကလူေတြ ကိုသတိမထားမိဘူး လူနာရွင္ကက်ေနာ့္ကို ေကာ္ဖီနဲ႔မုန္႔တိုက္ပါတယ္။ ထမင္းက်က္ ေတာ့မယ္ခဏေစာင့္လုိ႔ ေျပာေတာ့မွေသ ခ်ာၾကည့္မိတယ္။ ဗမာေထာင္းေပးတဲ့ဆန္ကို မစားဘူးလို႔ေျပာခဲ့တဲ့ ေကာင္မေလးျဖစ္ေနတယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ့္ကို မွတ္မိပံုမရပါဘူး က်ေနာ္ကလည္း ဗမာလိုတခြန္းမွမေျပာပဲ ကရင္လိုပဲေျပာေနတာလည္း ပါမယ္ ထင္တယ္။ ၆ နာရီေလာက္မွာေတာ့ လူနာႏိုးလာပါတယ္ အေတာ္လည္းသက္သာသြားပါၿပီ။ 

က်ေနာ္လည္း လိုအပ္တဲ့ ကုသမႈေတြဆက္ေပးၿပီး ေသာက္ေဆးေတြနဲ႔ တိုက္ပံုတိုက္နည္း ေတြကို လူနာရွင္နဲ႔ လူနာကိုေသေသခ်ာခ်ာမွာၿပီး စိတ္ခ်ရၿပီဆိုေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔တည္း တဲ့ အိမ္ကိုျပန္ဖို႔ျပင္ပါတယ္။

လူနာရွင္က သရ အိုးေခါ့တက်ိဳ႕ (ခဏေလးဆရာ) ဆုိၿပီး အခန္းထဲ၀င္သြားပါတယ္။ ျပန္ထြက္လာေတာ့ ျမန္မာေငြ ၁၀၀၀ တန္ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းေလးေတြကို ယူလာၿပီ ေဆးကုခဘယ္ ေလာက္က်သလဲလို႔ေမးပါတယ္။ ဒီတခါေတာ့ ဘာရမလဲက်ေနာ္လည္း ကရင္လိုတတ္ၿပီဆိုေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို ေျပာလို႔ရၿပီေပါ့။ ေဒးမူ  ငါ့ကို မွတ္မိလားဆိုေတာ့ မမွတ္မိ ဘူးလို႔ေျပာပါတယ္။


“ေဒးမူ ငါကလြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ေလာက္က ဒီရြာကိုေရာက္ဖူးတယ္။ အဲတုန္းကဒီ အိမ္မွာတည္းတယ္ေဒးမူနဲ႔ အျခားတေယာက္ ဆန္ေထာင္းေနတဲ့ေနရာကိုလာ ၿပီးအကိုကူလုပ္ေပးမယ္ေျပာေတာ့ေဒးမူ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္.(ဗမာေထာင္းေကၽြးတဲ့ဆန္ ကိုမစားဘူး) လို႔ တကယ္ေတာ့ေဒးမူရယ္ အကိုတို႔ကဗမာေတြ ေတာ့မွန္ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ ေဒးမူတို႔မုန္းေနတဲ့ ဗမာဆိုတာစစ္အုပ္စုပါ ဒီေန႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြ ကို တကိုယ္ေကာင္း ဆန္ဆန္လက္၀ါးႀကီးအုပ္ စားသံုးေနတဲ့သူေတြေပါ့ အကိုတို႔မဟုတ္ပါဘူး အကိုတို႔က ေဒးမူတို႔အပါအ၀င္ တတိုင္းျပည္လံုးကို ဒီစစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ဖို႔ စစ္အုပ္စုကို တိုက္ခိုက္ေနတဲ့သူေတြပါ ကြာ ခုေဒးမူရဲ႕အမိုးကို ေဆးကုေပးတယ္ ဆိုတာကိုလည္းေဆးဖိုးေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ေဆးကုေပးလုိ႔ေက်းဇူး တင္တယ္ဆိုရင္ အကိုတို႔ကိုမမုန္းပါနဲ႔...စစ္အုပ္စုကိုမုန္းပါ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကိုမုန္း ပါ”......။

က်ေနာ့္ရဲ႕   စကားအဆံုးမွာေတာ့......
ေဆးမွဴးလာပင့္တဲ ရြာသားသံုးေယာက္၊ လူနာနဲ႔..လူနာရွင္ေကာင္မေလးတို႔ဟာ ပါစပ္အ ေဟာင္းသားနဲ႔က် ေနာ္ေျပာတာေတြကို နားေထာင္ေနပါတယ္။ က်ေနာ့္စကားဆံုးေတာ့ လူနာရွင္က မေျပာမဆိုနဲ႔ငိုခ်လုိက္ပါ တယ္ၿပီးေတာ့ ငိုသံ၀ဲ၀ဲနဲ႔

“ငါနင္တို႔ကို မမုန္းပါဘူးဒါေပမယ့္ နင္ေျပာတဲ့သူေတြက ငါ့ေဒးဖိုးနဲ႔ ငါ့အပါးကို ေပၚတာေခၚသြားတာ ငါအ သက္ ၈ ႏွစ္ကတည္းက အခုဆိုငါ့အသက္ ၂၀ ျပည့္ေနၿပီသူတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး ေသလားရွင္လားမသိရဘူး ငါေလအပါး (အေဖ) နဲ႔ ေဒးဖိုးကိုသတိရတိုင္း သူတို႔ကိုမုန္းတယ္” …..

ၾကခတ္ (ရင္း-၈)

  ကရင္လို        ဗမာလို
( ပေရာ္        =   ဗမာ    )
( အမိုး          =   အေမ  )
( အပါး         =   အေဖ   )
( ေဒးဖိုး        =  ေမာင္ေလး )
( ေဒးမူ         =  ညီမေလး )
( ပြာက်ဳိးဖိုး   =  ေက်ာင္းသားသူပုန္) 

တားကရား ရြာမွ ေနာ္မူမူ အားအမွတ္တရ ေရးဖြဲ႔သည္ ။  ။
ၾကခတ္ (ရင္း-၈).

No comments:

Post a Comment